Etil research & marketing

Onderzoek hoort bij een effectieve verbetercyclus. Daarvoor hebben wij slimme technische oplossingen ontwikkeld met een wetenschappelijke basis. Gekoppeld aan ons specialisme om data te analyseren en te combineren krijgt u de beschikking over precies die informatie die uw core business versterkt. Dat is business intelligence volgens Etil!

Werkwijze

Hoe gaan we te werk?

  • Wij onderzoeken de juiste dingen op het juiste moment. Uw stakeholder krijgt dus geen overbodige vragen die (nog) niet ter zake doen. U krijgt alleen antwoorden waarmee u uw core business verder helpt.
  • Wij bieden u de meest geëigende vorm voor het onderzoek. Een beleving evalueren wij anders dan gedrag of gebruik van communicatiemiddelen.
  • Wij werken snel en accuraat; u krijgt een duidelijke rapportage in een bruikbare vorm.
  • Wij ontwikkelen de technische oplossing die uw organisatie helpt om de vinger aan de pols te houden
  • Voorbereiding: signaal, behoefte en vraagarticulatie

    U wil concreet weten wat het effect van uw reclamecampagne is, u wil de omzet via uw de webwinkel verhogen, het effect van uw communicatie-uitingen onderzoeken of u wil weten hoe het imago van uw organisatie is.

    Dat moet meetbaar worden gemaakt, zodat u weet wat u kunt doen, bijvoorbeeld op het gebied van uw marketing en communicatie.
    In overleg stellen we vast wat u wil bereiken en welke informatie u daarbij kan ondersteunen. Het gesprek daarover is cruciaal. We elimineren dan namelijk ook de zaken die niet dienend zijn aan uw doelstelling. Zo leggen wij een fundament onder een onderzoek dat leidt tot resultaten waarmee u vooruit kunt.

  • Offerte: Onderzoeksmethodologie, vragenlijst en bespreking van ons voorstel

    Wij formuleren een voorstel voor het onderzoek en de vragen die we willen stellen. In overleg komen we tot een definitieve aanpak en planning. Onze gereedschapskist bevat onder meer:

    • pre- en post test
    • (diepte-)interviews
    • panels
    • online onderzoeken
    • grootschalig webonderzoek
    • (eye) tracking
    • snelle, betaalbare oplossingen zoals onze Content Checker en Research as a Service
  • Uitvoering: data verzamelen, analyse, rapportage, advies

    Onze onderzoeken worden adequaat en vriendelijk uitgevoerd, de gegevensverwerking gebeurt efficiënt via gespecialiseerde softwarepakketten en de rapportage is duidelijk en beknopt. U kunt er meteen mee aan de slag en er is meestal geen vertaalslag nodig richting de organisatie en de sales of PR-afdeling.

    Wanneer onderzoek met enige regelmaat wordt herhaald, kunnen wij voor u ook de trends analyseren en op basis daarvan op een hoger level adviseren over versterking van de communicatie en marketing. Wij bieden bijvoorbeeld ook ondersteuning bij het opstellen van een actie-agenda.

Klanten

Wij werken voor

'Dit rapport kan ik meteen de organisatie in sturen. Mijn mensen kunnen aan de slag.'

Experts

Wij helpen u graag

De mensen van Etil research & marketing - voorheen full service marktonderzoekbureau RMI - denken mee met opdrachtgevers, geven advies over een efficiënte en effectieve onderzoeksaanpak en bieden geavanceerde diensten en tools.

  •  

    Evert Webers

    research director
  •  

    Ivo van Zandvoort

    senior onderzoeker